Honda Accord

Pre menej zainteresovaných je toto príležitosť dozvedieť sa, čím sú niektoré autá, ktoré ich môžu svojím zjavom zaujať napríklad aj v raňajšej zápche, výnimočné. Pevne verím, že ak ste autá, ktorým sa budeme venovať už videli, veľmi radi si ich pozriete opäť. V montážach si pre zmenu budete mať možnosť prečítať o tom, ako niektoré úpravy automobilov prebiehajú.

Na moment, keď bude možné predstaviť tento Accord tuningovým fanúšikom, som sa tešila vyše roka. Bola som tam, keď kúpili sériovku, keď virtuálny mág Beastie hádzal do virtuálnej podoby linky niečoho, čo sa ani spracovať nedalo. Finálnu verziu videl niekde v hlave len Johny (Ján Kovalčík pozn. redakcie). Áno, majiteľom bol v tej dobe človek, z rúk ktorého pochádza množstvo najprepracovanejších áut našej scény. Hoci auto, ktoré som si vedela predstaviť na titulke časopisov, nakoniec nedostalo všetky úpravy, ktoré sa na ňom pôvodne plánovali uskutočniť, predsa len svoje posolstvo okoliu odovzdalo.

Pre Johnyho bol Accord výzva. Urobiť auto, ktorého naozaj upravených verzií je na svete „ako šafranu“ (nieto ešte u nás) a tvarmi zodpovedá predstave o spôsobe úprav a lá „vyčistený americký custom“ – to by mohlo byť zaujímavé… Tento Accord ste mali možnosť vidieť po prvýkrát na 9. Autotuning zraze v Trenčíne i na jubilejnom desiatom. Napriek tomu, že tam auto stálo na otrasných plecháčoch, takmer každý sa pri ňom pristavil, aby sa pozrel „Čo do pekla je toto za lak?!“ Áno, auto je zvonka hotové. To, čo na ňom najviac zaujme, či vyvolá otázky, je lakovanie. Ale kára nie je len o laku. A práve preto si zaslúži priestor a pár slov, napriek tomu, že nie je úplne hotová.

Honda Accord

Ako som spomínala, táto honda sa nekupuje na úpravy. Vyrábali ju len v Británii. Ak máte záujem o úpravu napríklad Civicu, z každého bežného tuningového doplnku máte dostatočne široký výber. Pri Accorde je toho úboho málo, ak vôbec niečo. Preto ak chcete „byť iní“, chce to fantáziu, odvahu a prostriedky sa do toho pustiť. Na druhej strane niekedy stačí málo a výsledok je lepší ako natrieskať na auto veci systémom „čo katalóg ponúka“. Prvú otázku, ktorú Johny riešil a ktorá nielen vizuálne, ale i technicky tvorí gro úprav, bolo pruženie. Ak si myslíte, že je z čoho vyberať, ste na omyle. Buď zainvestujete, alebo sa na to môžete rovno vykašľať. Alternatívy nie sú, preto kúpil výškovo i v tuhosti nastaviteľný podvozok KW. Týmto sa ale otázky ohľadne podvozku nevyriešia. Dôležitú úlohu zohrala montáž športových odklonov predných kolies TSS, ktoré vyrovnávajú odklon vznikajúci pri znížení. Výsledok však stojí za to. Respektíve sedí za to! Čo vidíte, je Accord posadený o 10 cm nižšie a na ceste, a špeciálne v zákrutách, drží ako električka na koľajniciach. Súhra odklonov a podvozku je takmer dokonalá. Úžasné je to, že pri vhodnom nastavení podvozku pri jazde necítite každý výmoľ tak, že vám idú zuby vypadať. Stručné zhrnutie – môže byť. Po motorickej stránke nebolo potrebné nič riešiť. Iste, dalo by sa. Dvojliter Hondy Accord však štandardne ponúka dobrý kompromis výkonu a spotreby, čo pre leštenku stačilo. Časom plánovaná kompletná výmena výfukovej sústavy so zvodmi skončila v prvej fáze aspoň „schovaním“ koncovej časti výfuku pod zadný nárazník.

Honda Accord

Čo sa týka exteriéru, už na prvý pohľad je zrejmé zahladenie všetkých kľučiek. Otváranie je, samozrejme, riešené prostredníctvom elektromagnetických odskokov v predných dverách napájaných cez viackanálový diaľkový ovládač. Na druhý pohľad si môžete všimnúť, že zmizli i dverové lišty. Predný i zadný nárazník taktiež prišiel o oterové lišty prostredníctvom technológie lepenia plastu a zacelil sa i otvor pre výfuk. Na aute tak dostali šancu vyniknúť čisté tvary. Veľkou zaujímavosťou, na ktorú chcem upozorniť, sú spätné zrkadlá. Johny vyrezal a na mieru zapracoval do troch otvorov pôvodných plastových osadení zrkadiel svetlovodivý plast (nasvietený diódami LED), ktorý po zapojení funguje ako smerovka. Na prvý pohľad nápad „jednoduchý ako facka“ sa hocikde vidieť nedá.

Honda Accord

Napriek tomu, že interiér, ako som spomínala, ešte dokončený nebol, po jeho sfinalizovaní mal byť plný prekvapení. Asi tým najväčším bolo kompletné prerobenie palubnej dosky s budíkmi a všetkými komponentmi do jej stredu. Taktiež nachystaná a už i osadená na mieru vyrobená laminátová konzola (v opierke medzi sedačkami) a zadné plato čakajúce na zabudovanie hudobných komponentov. Celý vnútorný priestor je vytlmený, naťahaná je i kabeláž na hudbu. Medzi záležitosti, ktoré sa prerábali či vyrábali, patrí neprehliadnuteľný „custom style“ chrómový/drevený volant s čiernym lakovaním (Momo) a na mieru vyrábaný laminátový medzikus na volant.

Honda Accord

Lakovanie je samostatná kapitola. Ťažko ho opísať slovami. To musíte jednoducho vidieť. Napohľad „nič výnimočné“. Pre laika „pokazený lak“ je práve naopak použitím technológie jeho tvorby jedinečným a neopakovateľným originálom. Znásobený precíznym vyhotovením, ktoré je rukopisom Johnyho práce, máte možnosť vidieť lakovanie par excellence… Ak pri iných lakovaniach pri dôkladnejšom pohľade badáte nerovnosti alebo „pomarančový“ lak, pri tomto aute na to zabudnite. Trikrát kompletne prebrúsený a opäť dodatočne nanesený číry lak dáva vyniknúť dokonale prepracovaným, čistým líniám auta. Pri tmavom podklade funguje povrch ako zrkadlo a miestami, keď zasvieti slnko, máte napríklad pri prednej kapote pocit, že vidíte 15 centimetrov do jej hĺbky… Apropo, slnko. Tento lak bol stvorený na to, aby naň svietilo slnko. To dokáže vybičovať jeho kvality na maximum. Medená metalíza s perleťou na čiernom podklade spolu s mixom žltej farby so žltou perleťou vytvárajú spôsobom ich nanesenia zvláštny mramorový efekt. Každučký centimeter štvorcový je originálny a iný ako predchádzajúci. Doslovne láka k jeho podrobnému „študovaniu“ a kochaniu sa v efektoch, ktoré vytvára. Dovolím si povedať, že tento lak naozaj potvrdzuje majiteľovu povesť jedného z najlepších odborníkov vo svojom obore u nás. Práve preto na záver len vyslovím želanie, respektíve dve. To prvé je, nech sa s týmto autom, dokončeným, na brutálnych chrómových osemnástkach, ešte na našich cestách stretneme. A to druhé, nech Johny i naďalej zásobuje našu tuningovú scénu kúskami, ktoré kvalitatívnou úrovňou, nápadom a zhotovením excelujú nielen u nás, ale „nestratia“ sa ani vo svete.

Honda Accord 2.0 16V, rok výroby 1994

  • Motor: zážihový, atmosferický radový štvorvalec, uložený vpredu naprieč, 4 ventily na valec, objem 1998 cm3, 98 KW
  • Pohon: jednokotúčová suchá spojka, 5-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies
  • Podvozok: Športový v tuhosti a výškovo nastaviteľný podvozok KW so znížením (momentálne) o 10 cm, športové odklony predných kolies TSS
  • Karoséria: Samonosná, 5-dverová, 5-miestna typu sedan, predný, zadný nárazník originál so zahladenými oterovými lištami, zahladenie otvoru pre výfuk, zahladenie kľučiek a oterových líšt na dverách, zahladenie smerových svetiel v blatníkoch, zafalcovanie zadných blatníkov, spätné zrkadlá originál s na mieru vyrábanými smerovými svetlami (svetlovodivý plast), otváranie dverí prostredníctvom elektromagnetu, špeciálne lakovanie
  • Interiér: Volant Momo prevedenie chróm + čierne lakovanie dreva, na mieru vyrobený nástavec na volant + lakovanie matná čierna, čierne lakovanie stredovej konzoly prístrojovej dosky + radiaca páka, prečalúnenie stropu (čierna látka)
  • Audio: Vytlmenie interiéru, na mieru vyrobené audio lamino pre zadné plato a medzi sedačky
  • Extra: Na mieru vyrobená prístrojová doska pre v strede umiestnené prístoje/budíky